U bevindt zich hier: Scholen en BSO » Het Kompas

Het Kompas

De christelijke basisschool Het Kompas staat in de wijk Zeebuurt in Harderwijk. Een enthousiast team van kundige leerkrachten bruist er van de sprankelende ideeën. Het Kompas kenmerkt zich door een kleinschalige en overzichtelijke omgeving. Veilig voor uw kind, prettig voor u als ouders. We besteden veel aandacht aan goed en prettig onderwijs. Daarbij steken we extra energie in goed taalonderwijs. Want wie de taal goed beheerst, leert makkelijker en beter. Veel aandacht besteden we bovendien aan techniek én aan het ontwikkelen van sociale vaardigheden volgens de methode van De Vreedzame School. Gekoppeld aan de – christelijke – thema’s van De Vreedzame School houden we gezamenlijke Kompas-vieringen en voeren we samen projecten uit.

Leonardo-onderwijs

Naast regulier basisonderwijs is binnen Het Kompas de Leonardo-school van Harderwijk ondergebracht. Dit houdt in dat hoofdbegaafde kinderen van alle VCO-basisscholen in Harderwijk bij ons speciaal onderwijs kunnen volgen. De praktijk is dat ook hoogbegaafde kinderen van andere scholen in Harderwijk en wijde omgeving in Het Kompas een passend plekje vinden.

De speerpunten

• Een enthousiast team van kundige leerkrachten
  • Uitstekend onderwijs met nadruk op taal en techniek
  • Training van sociale vaardigheden (De Vreedzame School)
  • Veel persoonlijke ruimte, ook op het plein
  • Eenduidige regels in alle klassen
  • Gezamenlijke Kompas-vieringen en projecten
  • Mogelijkheid tot het volgen van Leonardo-onderwijs (voor hoogbegaafde kinderen)

De christelijke basisschool Het Kompas ligt in de wijk Zeebuurt in Harderwijk, vlakbij de nieuw te bouwen wijk Waterfront.

Ga naar de website van cbs Het Kompas >