U bevindt zich hier: Scholen en BSO » BSO Prokino

Kinderopvang Stichting Prokino

Buitenschool opvang, dagopvang en zorg

Stichting Prokino verzorgt in drie VCO-scholen kinderopvang.

Stiching Prikino verzorgt op drie VCO-locaties kinderopvang. U vindt onze dagopvang en BSO Fiori in CBS De Bron, BSO Koraal in CBS De Parel en wij bieden BSO en dagopvang in Baken-Junior. Daarnaast treft u bij CBS De Bron onze BSF (Buitenschoolse activiteiten Frankrijk) aan voor alle kinderen uit de wijk; leuke activiteiten tegen een (kleine) vergoeding en onze dagopvang Fiori voor kinderen van 0 tot 4 jaar.

Buitenschoolse opvang

Bij alle BSO locaties wordt gewerkt met het activiteitenprogramma . Binnen het programma DOEN! werken wij met zeer afwisselende thema’s. Elk thema duurt ongeveer 3 tot 5 weken, afhankelijk van de schoolvakanties. In het thema zitten zeer afwisselende activiteiten zodat elk kind van elke leeftijd een leuke middag heeft. In de vakanties werken wij met een thema dat uiteraard veel meer uitgediept wordt zodat kinderen in de vakanties uit meer dan 20 activiteiten kunnen kiezen. De lunch wordt meestal ook aangepast aan het thema en is een hele leuke activiteit om samen een feestje van te maken. Enkele voorbeelden van thema’s die geweest zijn: Experimenteer maar raak, Allemaal dieren, Hout bewerken, Beroepen weken, Ruimte & Sterren, Camping Life (zomervakantie programma).

Dagopvang

Bij alle dagopvang locaties werken wij met Puk, een VVE (Vroeg Voorschoolse Educatie) programma. Puk is een vriendje dat op de groep hoort en in thema’s de kinderen stimuleert bij de taalontwikkeling, maar ook bij allerlei begrippen als voor, achter, dichtbij, veraf, de fijne motoriek stimuleert door specifieke knutselwerken binnen het thema en bovenal heel veel plezier brengt. Voorbeelden van thema’s zijn: Welkom Puk, Dit ben ik, Reuzen en Kabouters en Regen.

Zorg

Samen met Careander hebben wij in Harderwijk zorggroepen. Op deze groepen komen kinderen met een ontwikkelingsachterstand of een verstandelijke beperking samen met de kinderen van de reguliere dagopvang. Bij de BSO is ook ruimte voor kinderen met extra ondersteuning, wij zoeken samen met u en Careander naar een geschikte oplossing. Wij werken volgens de visie “Gewoon waar mogelijk, bijzonder waar nodig.”

Prokino app

Wij werken met een eigen app voor ouders. Ouders kunnen via de app alle ontwikkelingen van hun kind(eren) dagelijks volgens, zowel omdat onze collega’s daarin schrijven hoe de dag geweest is, als door leuke foto’s van uw kind. Met deze app kan nog veel meer, zoals snel en makkelijk communiceren met ons, maar ook iets nalezen. Kijk op onze website voor alle mogelijkheden.

Nieuwsgierig geworden?

Kijk vooral op onze website. Heeft u al een concrete vraag? Wij denken graag met u mee voor een passende oplossing, bel gerust met Prokino Harderwijk Ermelo op 0341 42 72 49.