U bevindt zich hier: Personeel » Werken bij

Werken bij VCO Harderwijk-Hierden

VCO Harderwijk-Hierden wil een aantrekkelijke werkgever zijn voor haar personeelsleden. Dat geldt voor alle functies die wij bieden. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich kunnen ontwikkelen in hun vak, in een prettige en stimulerende werkomgeving. En zo bijdragen aan het VCO-doel: gedegen en prettig onderwijs voor ons leerlingen, in een veilige gezellige en stimulerende omgeving.

De onderwijskundige identiteit

VCO Harderwijk-Hierden heeft elfscholen. Elke school heeft een grote mate van autonomie voor het bepalen van de onderwijskundige identiteit. Dit stelt hen in staat in te spelen op de specifieke eisen en verwachtingen van de eigen leerlingenpopulatie. Daardoor werken sommige scholen vanuit de Dalton-gedachte, terwijl in andere scholen bijvoorbeeld de nadruk ligt op bijvoorbeeld lezen, taal, techniek of kunstzinnige vorming.  Op alle scholen is veel aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. Voor meerbegaafde kinderen zijn er de Leonardoschool, de Prismaklas en de Plusklas.

Identiteit

VCO Harderwijk-Hierden verwacht van al haar medewerkers dat zij zich kunnen vinden in de onderwijskundige en levensbeschouwelijke identiteit van de Stichting. Wij verwachten bovendien dat zij kerkelijk betrokken zijn bij één van de protestantse kerk- of geloofsgemeenschappen. Medewerkers moeten ook bereid zijn te werken in verschillende groepen en op verschillende scholen. Van de leerkrachten wordt verwacht dat zij willen en kunnen meewerken aan alle vormen waarin wij aandacht besteden aan het christelijk geloof, zoals gebed, vertellingen, liederen en vieringen. VCO Harderwijk-Hierden streeft ernaar alle leerkrachten te scholen voor hun Gymnastiekbevoegdheid. Dit alles komt ter sprake in de sollicitatieprocedure.

Taken en functies bij VCO Harderwijk-Hierden

VCO heeft de volgende functies:

• Leerkracht A
  • Leerkracht B