U bevindt zich hier: Personeel » Sollicitatieprocedure

Sollicitatieprocedure voor onderwijsfunctie

Op het sturen van een open sollicitatie voor een onderwijskundige functie volgt veelal een uitnodiging voor een gesprek. In dit gesprek komen diverse onderwerpen aan de orde, zoals onderwijskundige visie, identiteit, mobiliteit en ervaring. We trekken ook referenties na.

Op basis van alle informatie besluiten we of een kandidaat benoembaar is. Is dat het geval, dan krijgt deze collega een code waarmee hij of zij de beschikbaarheid kan melden op onze website. Wanneer een directeur een invaller nodig heeft, kan deze contact opnemen met de kandidaat. Tijdens deze invalperiode heeft de kandidaat de kans zijn of haar geschiktheid te bewijzen. Wanneer er een echte vacature ontstaat, wordt deze bijna altijd aangeboden aan een goed presterende invaller.

Open sollicitatie naar ondersteunende functie

Als u voor een ondersteunende functie een open sollicitatie stuurt, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging met de mededeling dat wij uw brief een jaar in portefeuille houden. Komt er binnen een jaar een vacature voor een functie die u ambieert? Dan sturen wij u het bericht dat wij uw open sollicitatie meenemen in de procedure. U kunt dan aangeven of u nog interesse hebt. Belangrijk om te weten: ook van ondersteunend personeel dat in direct contact met de leerlingen komt, vraagt VCO Harderwijk-Hierden dat zij kerkelijk betrokken zijn.

Stuur uw open sollicitatie met CV naar Reinalda Meyners.