U bevindt zich hier: Nieuws » Actueel nieuws

Leerling VCO-plusklas brengt eigen boek uit!

dinsdag 21 juli 2020 - 15:41:55 RSS

In alle VCO-klassen dagen we de leerlingen uit het beste in zichzelf te ontdekken en te ontwikkelen. Tijdens de corona-thuisweken heeft Triangel-leerling Damaris Siepel haar talenten voor schrijven en doorzetten naar een hoger niveau gebracht. Damaris gaat één dag per week naar de VCO-plusklas van meester Jaap. Hij was het die het schrijftalent van Damaris in de smiezen kreeg en haar vervolgens heeft uitgedaagd hier mee aan de slag te gaan. Door meester Jaap aangemoedigd, verdiepte Damaris zich in de achtergronden van de middeleeuwen en die kennis heeft zij vervolgens gebruikt om een prachtig historisch avontuur te schrijven. Meester Jaap was er zo van onder de indruk dat hij het verhaal, met steun van Damaris' moeder (redigeren), tante (ontwerp omslag) en buurvrouw (illustraties), heeft laten uitgeven tot echt kinderboek!

Op meester Jaaps vraag of ik misschien het eerste exemplaar aan Damaris wilde uitreiken, hoefde ik geen seconde na te denken. Natuurlijk wil ik dat; wat een eer!

Vorige week vond dit plaats in een vrolijke, ontspannen bijeenkomst in het gebouw De Regenboog. De ouders van Damaris zaten er maar wat trots bij. Trouwens, haar grootouders glommen net zo hard. En natuurlijk zaten de enthousiaste Plusklas- en klasgenoten van Damaris op de voorste rijen.

Na de mooie inleiding van meester Jaap, het uitreikingsmoment en de lieve woorden van de juffen van Damaris, vertelde de kersverse auteur ons persoonlijk over haar schrijverservaringen. Tot slot, hoe kan het ook anders, las de beretrotse schrijfster ons voor uit eigen werk. Wat een talent, wat een verhaal, wat een Damaris!

En via deze  http://youtu.be/pCeQbBXmYp8 is het hele feest terug te zien op Youtube!